Haarlem – De bewoners van een woning aan de Spaanhovenstraat in Haarlem Noord kregen woensdagavond de schrik van hun leven. Rond kwart over vijf was er op de eerste etage brand ontstaan. Een elektrische tandenborstel was oververhit geraakt en een gordijn was daardoor in de brand gevlogen.

De bewoners aarzelde geen moment en is de brand gaan blussen. De gealarmeerde brandweer heeft de klus vervolgens afgemaakt. Omdat de man bij zijn blusactie rook binnen heeft gekregen is hij door ambulancepersoneel nagekeken en overgebracht naar het ziekenhuis voor verdere controle.

De elektriciteit is uitgeschakeld en stichting Salvage is ingeschakeld voor verdere afwikkeling. De schade aan de woning is door het adequate optreden van de man beperkt gebleven.