IJmuiden – Een klein hondje is in de nacht van zaterdag op zondag door de brandweer beademend nadat er brand was uitgebroken in een woning in IJmuiden. Even voor een uur werd de brand in de bovenwoning aan de Lange Nieuwstraat ontdekt waarop direct de brandweer werd gealarmeerd.

In de woning waren twee kleine kinderen en hun vader aanwezig. Deze konden hun woning verlaten. Het kleine hondje dat in de woning aanwezig was kreeg vervolgens buiten op straat zuurstof toegediend. Na verloop van tijd leek het beter met het beestje te gaan. Hij is vervolgens door een medewerker van de dierenambulance opgevangen en meegenomen.

Twee ambulances waren ter plaatse om de vader en de twee kleine kinderen na te kijken vanwege de rook die ze hadden binnen gekregen.

De brand is door de brandweer geblust. De woning liep aanzienlijke schade op en is vermoedelijk veroorzaakt door een elektrische hoverboard die in de brand is gevlogen.